Nieuw Zeeland Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland Noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Florien

21 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Alweer 2 weken onderweg

De tijd vliegt voorbij... We zijn alweer 2 weken onderweg en hebben al heel veel leuke dingen gedaan en mooie dingen gezien.

2 weken geleden begonnen in Auckland. Vlucht was allemaal goed gegaan. S middags tante annelucia en Lars ontmoet die hebben ons meegenomen naar mount eden (oude vulkaan/ uitkijkpunt midden in Auckland en Bastion pointe( uitkijkpunt over haven). Daarna lekker gegeten en biertje gedronken in een pub. Daarna SLAPEN echt gaar naar z'n vlucht alleen werden we allebei 3 uur 's nacht wakker met hoofdpijn... T gevoel klaar wakker te zijn. Toch verder proberen te slapen dat ging redelijk. Nog wel een dag of 4 last gehad dat je 's nacht wakker werd.

Volgende morgen de campervan opgehaald een hele mooie spaceship!! En later door ome Matthias meegenomen naar visitercenter van arataki en naar het strand van KareKare (zwart zand), Heel bijzonder. Smiddags een tijdje met een zoon van Matthias, Jacob en zijn vrienden opgetrokken en naar de andere kant van Auckland gegaan. S'avonds geslapen bij annelucia en Lars. Weer lekkere biertjes en wijntje op. Lars werkt bij een bierbrouwerij dus die wist veel hierover te vertellen. Heerlijke lamssteak gegeten ! 'S morgen ontbeten samen met Lars heerlijk engels ontbijt op. We zijn echt verwend!!

Na de camper vol geladen te hebben met eten en drank zijn we vertrokken richting het noorden richting Bay of Islands om van de zon en bijhorende mooie stranden te gaan genieten. Een en al mist en regen onderweg! Uiteindelijke s'avonds om 21:00 een camping gevonden waar we al snel de camper in regende en hier ons broodje op konden eten...
De volgende dag, strak blauwe hemel en zonnnn!!!! Gauw nr het strand en genieten!

Richting bay of Islands gereden. Mooie groene weggetjes allemaal. Wel veel bochten en heuvels zijn we niet gewend om te rijden. In de bay of Islands een dolfijnen tour gedaan! De bay of Islands bestaat uit 144 eilanden nou die hebben we tijdens de 4 uur durende tour allemaal gezien en nul dolfijnen!!! Maar gelukkig mochten we de volgende dag nog 1 keer mee omdat we geen dolfijnen hadden gezien en gelukkig zagen we ze nu wel! Hele mooie en leuke beesten!! We mochten er helaas niet mee zwemmen omdat ze baby's hadden.

Een dag later verder gereden naar de beroemde kauri bomen. Enorme grote oude bomen wel 50 Meter hoog en heel breed. Daarna terug naar Auckland weer bij annelucia en Lars geslapen dit keer een heerlijk lamsstoofpotje op.

Volgende dag naar tauranga gereden hier 's avonds gevist met een vissersboot. En een heerlijk maaltje snapper gevangen deze hebben we de volgende dag gebakken. Heerlijk!!
Het weer in deze noordelijke regio is licht tropisch, 22-28 graden. Wel slaat het weer heel snel om en moet je hierop voorbereidt zijn.

Vervolgens door het midden van het land omlaag naar Rotorua, een gebied bestaande uit oude vulkanen waarvan sommige nog steeds actief. Geisers en modderpoels met veel stoom eruit bevestigen dit. Vervolgens lake Taupa( een grote vulkaankrater met omtrek van honderden kilometers) richting tongariro national park gereden. Volgende ochtend vroeg naar het park gegaan, een taxi terug geregeld en gaan wandelen. Ontzettend mooie tocht van 19,4 kilometers langs 3 vulkanen en allerlei vulkaanmeren. De meest intacte vulkaan te zien op de foto staat ook wel bekend als Mt Doom (Lord of The Rings).

Volgende dag vertrokken naar Napier ( stad aan oostkust) waar we oom Jos hebben ontmoet. Van hem een uitgebreide Napier tour gehad. 'S avonds kwam tante Pauline erbij en zijn we lekker Thais wezen eten.
Volgende dag naar de universiteit geweest met tante Pauline voor een introductie voor de nieuwe Maori studenten. Veel dans, zang en rituelen, indrukwekkend, zeker toen we gingen begroeten... 50 nieuwe vrienden!

Doorgereden naar wellington waar we na een bezoek aan het national nz museum de Ferry hebben genomen naar Picton (zuider eiland). Alleen stonden we even 12 uur te vroeg bij de Ferry, de Ferry ging namelijk pas om 05:00 PM (middag) in plaats van 05:00 AM... (Midden in de nacht) Foutje!!!! Konden we weer even gaan slapen! :)

Tot de volgende keer!!

• 22 Februari 2014 - 09:23

Inge:

Jeetje wat een lang verhaal, klinkt allemaal heel mooi! Vind Thijs ook wel heel stoer hoor met die vis in z'n handen.

• 22 Februari 2014 - 16:43

Sabine:

Hoi Florien en Thijs!
    Wat ontzettend leuk om jullie verslag te lezen! Gave camper! :)
    Zo te lezen hebben jullie het geweldig daar. Hartstikke fijn!
    De tijd vliegt inderdaad voorbij maar jullie reis is nog laaaaaaaang niet afgelopen!
    Heel veel plezier nog! Wij werken hier gewoon nog even door ;)
    Alhoewel..... Nog een weekje, dan is het hier ook vakantie...... Heerlijk!
    Gelukkig is het dit weekend lekker droog weer met wat zon. Het heeft behoorlijk veel geregend de afgelopen week.
    Hopelijk lezen we snel weer jullie verhalen.
    Veel liefs, Giel en Sabine.

• 22 Februari 2014 - 17:34

Joyce:

Gaaf jongens!! Geniet ervan

• 22 Februari 2014 - 22:30

Bas:

Hoi backpackers! Leuke update en leuk dat jullie de familie hebben gezien; met Lars lekkere biertjes gedronken, Jake terug in Auckland toevallig, Pauline ontmoet en die maori traditie met haar hebben kunnen mee beleven! Geniet van de super mooie tour door het zuidereiland, nog helemaal naar Sier en de familie ook?

• 23 Februari 2014 - 21:24

Wil Van Es:

Hoi Florien en Thijs.

Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. Gaat er nog lekker van genieten.
    Groetjes

• 23 Februari 2014 - 21:36

Peter Snepvangers:

hallo Thijs en Florien
    gaaf om dit zo te zien .
    en Thijs mooije haai op de wats app.
    geniet ervan groeten van eric kevin en dennis en sabrina.

• 24 Februari 2014 - 12:15

Jaap En Paulien:

Wat een schitterende foto's en een leuk reisverslag geniet ervan. Jaap en Paulien

• 25 Februari 2014 - 06:12

Lot:

Lieve Flo en Thijs,
    Wat ziet het er mooi uit zeg!! Genoeg te zien en te ontdekken zo te lezen.
    GENIET!

• 05 Maart 2014 - 13:54

Aad Erna Lagarde:

erg fijn om te lezen dat jullie het zo goed hebben, geniet er van. Mooie foto's erbij, hebben jullie GPS in de camera zitten? kijk uit naar het volgende reisverslag.
    Vietnam, was ook erg mooi, heel veel mooi weer....

• 08 Maart 2014 - 10:04

Henkie:

Wat uniek en grappig om jullie verslag te lezen. Trouwens heel luchtig en aanlokkelijk geschreven. De fraaiheid van de foto s liegen niet over de rijkdom van het land. Heel veel plezier. Gr. Lia en Henk

• 10 Maart 2014 - 14:45

Rien En Inge Snoep:

Hoi Florien en Thijs,

Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken. We zijn benieuwd hoe de reis verder verloopt. Goede reis en geniet maar fijn!

Groeten van Rien en Inge