Nieuw Zeeland zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland zuidereiland

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Florien

14 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties die we van jullie hebben ontvangen. We doen ons best ons verhaal zo beknopt mogelijk te houden maar ja er is hierover zo veel te vertellen...

De overtocht van wellington naar picton duurde 3,5 uur waar we voorin zaten en alles eens goed konden bekijken. Mooie natuur (Marlborough sounds) en een aantal dolfijnen gezien.
Na een dag in het noorden (Nelson) zijn we vertrokken richting Kaikoura om walvissen te gaan spotten en het zeeleven daar verder te ontdekken. Tijdens deze tour hebben we twee potvissen van heel dichtbij gezien en twee van een afstand. Zeehonden overal waar we keken, heel veel dolfijnen, albatrossen en de blauwe pinguïn. Kortom een hele geslaagde tour!!! Diezelfde middag zijn we gaan vissen met een gids op de wat grotere vissen.... 3 haaien van rond de 2 meter gevangen! Heel super om dit mee te maken. Was echt werken om die haaien binnen te halen, super gaaf! Wel lastig om mee op de foto te gaan aangezien ik een beetje bij z'n bek weg moest blijven.
De volgende dag hebben we gezwommen met zeehonden. We werden in een wetsuit en met duikbril/ snorkel voor de kust bij een zeehond eiland afgezet waar we konden zwemmen met en tussen de zeehonden. Het leek wel of deze nieuwsgieriger waren dan wij. Ze kwamen recht op je af en net op tijd opzij!!!
Toen verder gereden naar de westkust. Mooie route langs de pancake Rocks en naar arthurs pass. Leek op de Ardennen was koud en nat toen we aan kwamen. Maar volgende dag mooi weer en een paar wandelingen gedaan. We zijn echt heel blij met onze camper van want het regent regelmatig 's nachts!!

Hierna verder door naar de Frans Josef en de fox glacier. Bijzonder om de gletsjers te zien en te weten dat deze over een aantal jaar weg zijn. Ook hier weer veel gewandeld. Zelfs romantisch gedaan... Zonsopgang gekeken bij lake Matteson... Het was een windstille ochtend dus je kon in het meer de weerspiegeling zien van de bergen en mount Cook (hoogste berg van nieuw Zeeland). De campings Liggen vaak midden in de mooie natuur aan zee of aan een meer! Op sommige is er alleen een WC en koud water.

Later zijn we doorgereden naar Wanaka daar heeft ome Sier een heel mooi vakantie huis. Met uitzicht op de bergen en het meer. Hier hebben we een avond geslapen. Hele aardige man. Heeft ons weer de nodige tips gegeven en veel verteld over de familie en oude familie foto's laten zien. Hij woont in Invercargill en heeft ons uitgenodigd om daar te overnachten over een paar dagen!

Toen door naar de milford sound naar de fiorden. Een aantal mooie wandelingen gedaan en een boottocht! Heel groot en bijzonder natuurgebied!! Daarna via een heel mooi groen weggetje naar Invercargill. Naar het huis van Sier. Heel mooi huis. Heerlijk om even in een normaal bed te slapen (-;!
Sier is een soort scheidsrechter bij het baanwielrennen en er waren wedstrijden toen wij er waren dus toen zijn we gaan kijken.

Vervolgens doorgereden naar de catlins een natuur gebied waar we de zeldzame yellow eyed pinguïn gezien hebben! In dunedin (stad in Schotse stijl) zijn we naar een bierbrouwerij gegaan en hier een heel leuke/lekkere rondleiding gehad. Gelukkig konden we lopend naar de camping!
Vervolgens op het naast liggende schiereiland otago peninsula albatrossen en een aantal zeeleeuwen gezien.

Begin deze week zijn we naar Mount Cook gereden, de hoogste berg van NZ. Gelukkig was het mooi weer waardoor we de bergen goed konden zien. 'S avonds hebben we heel romantisch de zonsondergang bekeken.... Alleen was Florien ff de andere kant van het dal te fotograferen toen de zon onderging... Oeps!

Vervolgens richting christchurch gereden. Hier op een camping aan de zee gestaan. Heerlijk mooi weer. Alleen kwamen we erachter dat we een lekke band hadden 1 dag voordat we de camper moesten inleveren...!! Die hebben we samen verwisseld en laten maken. Volgende dag de camper ingeleverd toen bleek dat we ergens te hard hadden gereden... Verkeersboete!! Achja hoort er allemaal bij... Kan ook niet allemaal alleen maar goed gaan!

Nieuw Zeeland is zoals we van te voren verwachtte een land met enorm veel afwisselende natuur. Allerlei soorten landschappen heb je en met name veel water.
Aan het eten merk je sterk de Engelse en licht de Franse koloniale invloeden. Een goed ontbijt met roerei en spek, quiche of pie als tussendoor en steak of lamsvlees in de avond! Hmm!!!! En natuurlijk niet alle soorten vis te vergeten.

Nu op het vliegveld van Christchurch. Zometeen richting Japan!!

Tot de volgende keer weer!!

• 14 Maart 2014 - 20:07

Sabine:

Echt super om weer een verhaal van jullie te lezen!Ik zie het helemaal voor me als ik het zo lees. Wat hebben jullie al veel mooie dingen en dieren gezien zeg!
    Nu naar een hele andere wereld weer. Cultuurschok :) Ben ook weer heel benieuwd hoe jullie Japan vinden en daar allemaal weer gaan zien. Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!
    Heel veel plezier!
    Groetjes, Sabine.

• 14 Maart 2014 - 21:20

Jolanda:

super leuk om te lezen dat jullie veel leuke onvergetelijke dingen zien en meemaken.
    Geniet nog maar lekker saampjes.
    Ik kijk uit naar jullie volgende belevenissen.
    Nog heel veel plezier

Jolanda

• 15 Maart 2014 - 13:43

Martijn:

Heel herkenbaar om te lezen en super gaaf.. Jaloers!
    Have fun!

• 17 Maart 2014 - 10:18

Weterino:

Wat super cool!!! Leuk om te lezen!