Vrolijk Vietnam en het mooie Singapore - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu Vrolijk Vietnam en het mooie Singapore - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu

Vrolijk Vietnam en het mooie Singapore

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Florien

18 Mei 2014 | Vietnam, Hoi An

Hello allemaal!

Zondag 20 april zijn we vanuit Hong Kong vertrokken richting vietnam, na een tussenstop in china die 14 uur vertraging had waardoor we hier een overnachting kregen in Guangzhou(china) maar wel zonder china visum aangezien deze niet meer geldig was. Gelukkig kregen we een 72 uurs visum na de enige (in)spanningen...Waarna we de volgende dag doorvlogen naar Ho chi minh city (vietnam) Daar aangekomen, direct een binnenlandse vlucht gepakt naar Phu Quoc Island, in de thaijse golf tussen Vietnam en Thailand. Mooi rustig tropisch eiland waar nog geen massatourisme is maar over een paar jaar wel aan het bouwen te zien. Mooie witte stranden, palmbomen, zeewater 30 graden en drinken uit een cocosnoot. Hier lekker een paar dagen bijgekomen van de drukte in China en Japan. Ook nog een eilanden cruise gemaakt waar we hebben gesnorkeld, gevist en lekker hebben gegeten (verse krab, Mackerel en zeeegel).
Toen met een driedaagse tour door de mekong delta...
Was een heel avontuur: om 7:00 opgehaald met een busje vant hotel. Naar de haven om daar 1,5 uur de boot te nemen naar het vaste land ( geen mens die engels kan) toen achterop de scooter ergens heen geen idee waarheen maar uiteindelijk naar een busje... Met t busje 2 uur rijden naar een grote stad... Hier opgehaald door 1 fietstaxi met 2 backpacks 2 rugzakken en 2 personen op 1 fiets en uiteindelijk voor een hotel afgezet... Gelukkig was het het goeie hotel!! Hier hadden we een woonboot aan de mekong delta!! Erg mooi plekje met een balkonnetje aan het water!
Daarna zijn we via de plaatsen Chau Doc en Can Tho gereisd naar Ho Chi Minh.
Veel water, veel floating fishfarms, veel rijstvelden, heel veel brommers/scooters, ontzettend warm (37 graden) en een heel vlak landschap.

Met een binnenlandse vlucht naar Hoi An. Ontzettend leuk oud stadje met ouderwetse huizen allemaal gerenoveerd om een oude haven heen gebouwd. Overal gekleurde lampionnen en leuke eettentjes. Vanuit ons hotel konden we fietsen gebruiken waarmee we zo in het centrum waren en binnen 10 minuten via de rijstvelden naar het strand. Hier zijn we 5 nachten verbleven en vonden het super hier. Fietsen, naar het strand, goed hotel, lekker eten en veel minder druk dan in de Mekong en Ho Chi Minh. Florien heeft hier trouwens ook de Mango-Mojito ontdekt, klein verslavingtje erbij...We zijn ook nog een dag met een duikcruise meegeweest waar we twee duiken gemaakt hebben en een lekkere lunch op een tropisch eiland.
Via Ho Chi Minh gevlogen naar Singapore. Hier zijn we s avonds naar de harbour promenade gegaan in marina bay. Hier hebben we een mooie lichtshow gezien en de mooie skyline van Singapore by night!
Na enkele grote shopping malls bezocht te hebben de volgende dag zijn we op een hop on hop off bus gestapt en zijn door het hele centrum gereden. Groots, heel goed onderhouden, goed/makkelijk metrostelsel, goed geregeld, multicultureel, veel groen midden in de stad, betaalbaar en lekker eten in een foodcourt waar je alle mogelijke aziatische gerechten kan bestellen. Wij vonden dit van de grote steden die we hebben mogen bezoeken echt de leukste stad(metropool). Een voorbeeld voor veel andere grote steden.

Vanuit Singapore zijn we doorgevlogen naar Jakarta(Indonesië).

Dankjewel voor de leuke reacties!!

Wij genieten hier nog volop zoals jullie lezen!

Tot de volgende keer!!

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 18 Mei 2014 - 09:29

Aad En Erna:

hallo Florien en Thijs, wat een belevenissen en wat gaat het toch snel, jullie kunnen terug kijken op een fantastische reis met heel veel indrukken. Ja Hoi An vonden wij ook een hele leuke gezellig en levendig plaatsje.
    Niet te veel sieraden kopen hoor in Indonesië

groetjes Aad enErna

• 18 Mei 2014 - 12:38

Wim En Marja:

Hoi wereldreizigers, zo te lezen genieten jullie.
    Groetjes vanuit een kleddernat geregende vouwwagen in Oostenrijk, op weg naar Kroatie.

• 18 Mei 2014 - 21:04

Wil Vanes:

Hoi Florien en Thijs

Wat leuk om jullie verslag weer te lezen en foto's te bekijken.
    Geniet er nog even van voordat je het weet zit je weer in het vliegtuig richting Nederland,

Nog veel plezier en groetjes

• 19 Mei 2014 - 11:08

Ingrid :

Hee levensgenieters!

Wat een mooie verhalen en foto's weer!
    Nog even en dan horen we de live verslagen :)

Liefs,

Ingrid

• 19 Mei 2014 - 13:08

Rien En Inge Snoep:

Hoi Florien en Thijs,

Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Wij genieten mee, leuke verslagen. Bedankt!
    Goede reis en veel plezier verder toegewenst!

Groeten van Rien en Inge Snoep

• 21 Mei 2014 - 13:12

Renske:

Mmm...klinkt heerlijk, zo'n mango-mojito!!!
    En de rest ook!!! Wij zijn helemaal niet jaloers...