Japan - Reisverslag uit Kagoshima-shi, Japan van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu Japan - Reisverslag uit Kagoshima-shi, Japan van Thijs en Florien - WaarBenJij.nu

Japan

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Florien

05 April 2014 | Japan, Kagoshima-shi

Konnichiwa!

Na de geweldige natuur in Nieuw Zeeland weer een heel nieuw land... Japan!!
We kwamen 's avonds aan op Tokyo airport en moesten op zoek naar ons hotel!! Best lastig in z'n grote drukke stad waar een enkeling Engels spreekt! Maar gelukkig heeft Thijs wel een goed richtingsgevoel en ik een vriendelijke glimlach en hebben we het gevonden! Prima hotel: dicht bij de metro, leuke en lekkere eettentjes in de buurt, super schoon en heel vriendelijk personeel! De volgende dag. Tokyo verkennen te voet! Naar een mooi park geweest en een grote tempel waar het heeeeel druk was het was namelijk zondag! Lekker sushi gegeten bij z'n draaiende sushi bar! We hebben wel veel bekijks, twee van die grote Nederlanders! Mensen zijn verder heel beleeft en netjes. De stad is heel schoon, nergens ligt afval op straat.
De tweede dag naar Mount Fuji ( de hoogste berg/vulkaan van Japan) met de trein! Super mooie vulkaan die daar helemaal alleen ligt zonder omliggende bergen met een mooi sneeuw topje! Terug naar Tokyo naar the government building waar je uitzicht hebt over de stad! Mooi al die lichtjes en gratis...(-;!! Dat maakte het nog mooier haha!
Toen naar het uitgaans gebied gegaan... Heeeeel druk!! Alle meiden helemaal opgedoft tot mode poppetjes!! Uiteten geweest... Het eten is altijd weer een verrassing als je gelukt hebt staan er plaatjes van de gerechten. Deze keer hadden we een schotel rauw vlees en groente wat we zelf aan tafel klaar moesten maken... Was erg pittig! Was voor Thijs dus een uitdaging om het droog te houden.
Volgende dag om 03:00 uit bed om naar de tsukjii fishmarket (tonijnveiling) te gaan waar we om 04:00 moesten zijn om een plekje te bemachtigen. Met een groen hesje aan waren we getuige van deze bijzondere veiling. Om 6:00 zaten we aan het ontbijt, de meest verse Sushi ooit!!! Hierna de stad in richting via de ginza (winkelgebied) naar het keizerlijke paleis en tuinen. Na de kunstwijk ropongi te hebben bezocht zijn we enigszins optijd richting bed gegaan aangezien het voor ons al kei laat was!

Na Tokyo met de shinkansen vertrokken door de Japanse Alpen, waar veel sneeuw lag, naar matsumoto. Onderweg naar de onsen(Japans badhuis) ontmoette we een vrouw die ons adviseerde naar een veel beter lokaal bad te gaan. Dit was inderdaad het geval, heel lekker en warm!!! Na afloop hadden we met haar afgesproken en zijn we met haar ramen (Japanse noodle soep) gaan eten in de stad. Ze heeft ons veel over Japan verteld en Florien zelfs een kraanvogel leren vouwen met origami.

De volgende ochtend een typisch Japans ontbijt op... Veel groente, soep, zoute vis en natuurlijk rijst! Toen met de shinkansen door naar Kanazawa. Leuke stad met een hele mooie Japanse tuin die 's avonds helemaal verlicht was. Geslapen in een dorm (12 persoons kamer) het was een Japans feestweekend dus erg druk overal. Even wennen voor Thijs maar het viel alles mee gelukkig! De volgende dag naar een ninja tempel geweest was echt gaaf!! Wij waren de enige buitenlandse toeristen voor de rest alleen Japanners. Niks stond in het Engels aangegeven en we hadden niet gereserveerd... Maargoed we mochten toch naar binnen. Eerst 15 min een gebed in het Japans en daarna een rondleiding in het Japans... Maar gelukkig hadden ze een Engelstalige omschrijving van iedere ruimte. Allemaal geheime kamers, verstopte trappen en dubbele deuren! Geheimzinnig allemaal!

Toen door naar Osaka naar de Sumo wedstrijd!!! Was heel gaaf en bijzonder om mee te maken!! Stadion was helemaal uitverkocht en de japanners gingen helemaal los!!! Dag later door naar Kyoto daar geslapen in een traditionele Japanse accommodatie... een Ryokan! Mooie oude stad met vele tempels en we hebben geisha dances gezien!

Toen met de shinkansen door naar Nara naar de grote buddha. En daarna door naar hiroshima... Erg indrukwekkend en bizar wat daar gebeurt is. En geëindigd in Kagoshima.... Heerlijk zonnig weer! Even bijgetankt en voorbereid op China!!

Dankjewel (Arrigato) voor alle leuke reacties en tot snel weer!!

• 05 April 2014 - 17:04

Ingrid:

heee Flo en Thijs,
    Wat super leuk weer om jullie reisverslag te lezen! Echt super leuk hoe jullie daar heerlijk genieten van alles! Ik had Thijs z'n gezicht graag gezien bij het japanse eten hihi :) Het eten kijk ik ook al naar uit! Leuk dat jullie Geisha's en hebben gezien! ook heel mooi de de kersenbloesem! Wij beginnen nu ook steeds meer uit te kijken naar Japan :) Have fun in China!
    liefs, Ingrid

• 05 April 2014 - 19:09

Aad En Erna:

Hallo Thijs en Florien, wat maken jullie toch een mooie reis, wij genieten van jullie verhalen en mooie foto's

groetjes uit Pernis

• 06 April 2014 - 19:09

Joyce:

Hee flo en Thijs!
    Wat klinkt het allemaal weer super. Foto's zijn ook echt leuk.
    Geniet er nog van.

Xxxx

• 08 April 2014 - 16:57

Lia En Henk:

Tsongejonge wat een fraaie foto' s waardoor de thuisblijvers een beetje boel prachtig kunnen meegenieten van jullie wereldtrip. Vissen plenty, Thijs en zelfs een oerdegelijke Hollandse fiets.......
    Nou de verhaaltjes zijn om te smullen......
    En dan overnachten in een dorm met z ' n twaalven.........lijkt me wel iets voor Bert ook...

Genietse verder.....

Gr. Uit een winderig Ridderkerk

• 20 April 2014 - 00:17

Geert En Els:

Hoi vakantiegangers, wat een supertijd hebben jullie zeg!
    En wij genieten mee !
    We kijken nu al uit naar China
    Veel reisplezier verder
    En nog gefeliciteerd met je Pa

Groetjes uit een zonnig Barendrecht

• 29 April 2014 - 13:02

Berdien:

Hoi FLow en Thijs,

Ik lees het nu pas, ben nu vrij van me werk want donderdag begin ik aan me nieuwe werk.
    Dus heb op me gemak alles ff kunnen lezen en de mooie foto's gezien. Ziet er echt zo gaaf uit allemaal.